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      Nam primus sensus est qui habetur per literam, alius est qui habetur per significata per literam. Et primus dicitur literalis, secundus vero allegoricus sive mysticus. Qui modus (allegoricus sive mysticus) tractandi ut melius pateat, potest considerari in his versibus: - In exitu Israel de Ęgypto, domus Jacob de populo barbaro, facta est Judea sanctifcatio ejus, Israel potestas ejus - Nam si literam solum inspiciamus, significatur nobis exitus filiorum Israel de Ęgypto tempore Moysis; si allegoriam, nobis significatur nostra redemptio facta per Christum; si moralem sensum, significatur nobis conversio animę de luctu et miseria peccati ad statum gratię; si anagogicum, significatur exitus animę sanctę ab hujus corruptionis servitute ad ęternę glorię libertatem. Et quamquam isti sensus mystici variis appellantur nominibus, generaliter omnes dici possunt allegorici, cum sint a literali sive historiali diversi. Nam allegoria dicitur ab alloion gręce, quod in latinum dicitur alienum sive diversum».
      Quivi Dante, dopo averci detto che vi hanno pił sensi nel suo Poema, poichč oltre il senso letterale ve ne sarebbe uno allegorico o mistico, ch'egli intende per senso diverso da quello letterale, viene a distinguere le specie dei sensi allegorici o diversi che si possono ricavare dal salmo In exitu Israel ecc.; e nota trovarvisi un senso storico-morale compreso nell'allegoria propriamente detta, quale č la redenzione operata mercč di Cristo; un senso morale-proprio, un senso spirituale, che č quello anagogico.


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La religione e la politica di Dante Alighieri
di Paolo Ferroni
Utet Torino
1861 pagine 85

   





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