Pagina (36/388)

   

pagina


Pagina_Precedente  Pagina_Successiva  Indice  Copertina 

      Si noti anche la variante offerta a pag. 184 della stessa raccolta, n. 23 delle Anmerkungen und Zusätze. Lo stesso fondo ha La fola dèl Mercant delle Nov. popolari bologn. della CORONEDI-BERTI.
      Si legga il principio della XV della Novellaja fiorentina: Il Re che va a caccia, e gran parte della XXV: La bella Ostessina, della XI delle Novelline di S. Stefano: La crudel matrigna, e del tratt. 5 della giorn. V del Cunto de li cunti: Sole, Luna e Talia. (Vedi i riscontri della seguente novella).
      Il principio è comune alla Parrastra di Casteltermini, alla Munacedda di Polizzi Generosa, al Sirpenti di Palermo (n. LVI) alla 48 delle Sic. Märchen, alla Isabelluccia del GRADI, alla Fola di tri fradlein della CORONEDI-BERTI ecc. La vecchia ingannatrice che si finge parente di Margherita è pure nel Pappagaddu, n. II, e nell'Ervabianca, ove è altresì il Re che va a caccia.
      LVIII.
     
      Suli, Perna e Anna.
      Signuri, cc'era 'na vota un Re e 'na Riggina: stu Re e sta Riggina 'un avevanu figghi, e spinnavanu(133) p'aviri un figghiu o 'na figghia. Lu Signuri cci fici la carità, e niscíu gràvita la Riggina. Comu niscíu gràvita la Riggina, a sò tempu cc'eranu li 'Stròlachi; chiamaru a lu 'Stròlacu, e lu Re cci dissi: — «Dimmi ch'havi a fari la Riggina?»(134)
      Lu 'Stròlacu osserva la Riggina, e dici: — «La Riggina fa 'na figghia fimmina; ma....» e arristau cu lu ma. Cci dissi lu Re: — «Chi voli diri stu ma?» — «Maistà, sta figghia arrivannu a tridici anni, e tuccannu un fusu, resta 'ncantata.»
      Lu Re sintennu sta cosa: — «Subbitu, dici, chi si fabbricassi 'na casa sutta terra.


Pagina_Precedente  Pagina_Successiva  Indice  Copertina 

   

Fiabe novelle e racconti popolari siciliani
Volume Secondo
di Giuseppe Pitrè
pagine 388

   





Anmerkungen Zusätze Mercant Nov Novellaja Il Re Ostessina Novelline S. Stefano Cunto Sole Luna Talia Vedi Parrastra Casteltermini Munacedda Polizzi Generosa Sirpenti Palermo Sic Isabelluccia Fola Margherita Pappagaddu Ervabianca Perna Anna Riggina Riggina Signuri Riggina Riggina Stròlachi Stròlacu Riggina Stròlacu Riggina Riggina