Pagina (50/388)

   

pagina


Pagina_Precedente  Pagina_Successiva  Indice  Copertina 

      Oh figghia! Oh figghia!» — «Eu ti lu vulia diri, arrispunni la gatta, ma tu pirchì 'un mi nni dasti? Ora chiànciti la pinitenza!» Jachineddu fu fattu Ginirali: lu Re e la Riggina si guderu filici e cuntenti, e nui ccà senza nenti.
      Borgetto(171).
     
      VARIANTI E RISCONTRI
     
      In un'altra lezione di Borgetto è una matrigna che getta in mare la figliastra e vi sostituisce la figlia. Le oche cantano così:
      «Cò, cò, di mari vinemuD'oru e d'argentu sàturi semu
      Di la soru di Jachinu
      Luci cchiù di l'oru finuCò, cò, cò!»
      Questa novella non può disgiungersi dalla seguente, della quale ha il fondo, e dal Burdilluni. Vedi le note che la seguono. Questo solo vuole aggiungersi che il fondo della presente fiaba è nel Cunto de li cunti, III, 10: Le tre fate: «Cicella maletrattata da la Matreia è regalata da tre Fate: chella 'mediosa 'nce manna la figlia, che ne recevè scuorno, pe la quale cosa mannato la Figliastra a guardare Puorce, se 'nnamora no gran Segnore, ma pe malitia de la Matreia l'è dato 'ncagno la figlia brutta, e lassa la figliastra drinto na votte pe la scaudare. Lo Signore scopre lo tradimiento, 'nce mette la figlia, vene la Matreia la sporpa co l'acqua cauda, e scopierto l'arrore s'accide.»
      La sostituzione della bella colla brutta è pure nella Isabelluccia nel GRADI, Saggio di lettere varie ecc.
      La sorte differente toccata alle due cugine è pure nella Mammadràa di G. PITRÉ, n. VII del Nuovo Saggio di Fiabe e novelle e nella Za Cardaredda di questa raccolta.
      LX.
     
      Ciciruni.
      Cc'era 'na vota un mircanti, stu mircanti era maritatu e aveva dui figghi, unu màsculu e si chiamava Ciciruni, una fimmina ed era bedda quantu lu Suli.


Pagina_Precedente  Pagina_Successiva  Indice  Copertina 

   

Fiabe novelle e racconti popolari siciliani
Volume Secondo
di Giuseppe Pitrè
pagine 388

   





Ginirali Riggina Borgetto Jachinu Burdilluni Cunto Matreia Figliastra Puorce Segnore Matreia Matreia Isabelluccia Saggio Mammadràa Nuovo Saggio Fiabe Za Cardaredda Ciciruni Suli